Categories
Onlinetrening PT og Livsstilsendring Treningsprogram Uncategorized

Enkelt hjemmetreningsprogram

Dette er et hjemmetreningsprogram på under 20 minutter som du kan utføre akkurat der du er uten ekstra utstyr. Økta er enkel å gjennomføre, samtidig som du kjenner at den utfordrer alle muskelgrupper og får opp pulsen. Alle bilder er hentet fra boka TREN UTE hvor øvelsene er enda mer grundig beskrevet.

DEL 1
– Mountain climbers
– Ettbens strekk
– Utfallsteg med rotasjon

Utfør hver av øvelsene i 40 sekunder. Gjenta alle øvelser fire runder. Du avgjør selv om du vil ha litt pause mellom øvelsene, eller gå direkte fra øvelse til øvelse.

Stå i en stabil strak posisjon med armene og trekk ett og ett ben mot albuen. Stram opp magen og hold armene stabile.

Ettbens strekk

Start i en stående posisjon og strekk deg ned med hånda mot diagonal fot samtidig som du strekker det frie benet opp og bak.

Ta et steg fram og hold deg strak i overkroppen samtidig som du roterer mot det fremre benet. Skyv deg tilbake og bytt side, eller fortsett med en gående bevegelse framover.


DEL 2
– Pushups
– Dips
– Knebøy

Utfør hver av øvelsene i 40 sekunder. Gjenta alle øvelser fire runder. Du avgjør selv om du vil ha litt pause mellom øvelsene, eller gå direkte fra øvelse til øvelse.

Len deg godt framover og før brystet ned mellom tomlene. Press deg rett opp igjen. Du kan lese mer om pushups i dette innlegget.

Plasser hendene like utenfor hofta og senk deg rett ned med ryggen tett inntil og albuene samlet bakover. Strekk armene helt ut igjen på vei opp uten å skyve fram hofta.

Sett deg godt ut bak og senk hofta så dypt som du kan eller som føles godt for deg. Bevar trykket i hele fotsåla og pass på at hælene ikke letter. Skyv deg opp igjen. Øvelsen kan gjøres tyngre slik bildet beskriver.


Ønsker du mer inspirasjon? Følg meg gjerne i gruppa Kristins treningstips på Facebook!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *